lunedì 11 aprile 2016

Paper dreams

Ho finalmente creato una paginetta dedicata ai miei sogni di carta :)

Follow my brand new Paper Lab page on Facebook!



From when I was a child my passion has been creating cute little things.
Everything I create is thought, designed and made by me with care, love and passion.
Paper is one of my favourite materials, I like experimenting many different techniques, recycle all the materials that can be recycled and make whatever could be handmade!
Many of my works are one-of-a-kind and behind each piece there is a big work of research and experimentation. I sometimes draw my ideas on paper, but most of the time I end up having a different final piece from the original sketch. I enjoy being spontaneous and playing with different materials. That’s why it’s a great pleasure making one-of-a-kind pieces!
I take inspiration from my love for music, art, different cultures, travels, nature and all that surrounds me.
My favourite shape is the heart because I'm suffering from a rare heart disease. Creativity helps me every day to ride over it and follow my dreams.




Fin da bambina la mia passione è sempre stata quella di creare e decorare.
Tutto quello che realizzo è pensato, progettato e fatto a mano da me con grande cura e amore.
La carta è uno dei miei materiali preferiti, mi piace sperimentare diverse tecniche, riciclare il più possibile e creare tutto ciò che si può fare con le proprie mani!
Molti dei miei lavori sono pezzi unici, irripetibili, e dietro ogni oggetto ci sono tante ore di lavoro ed esperimenti.
A volte progetto le mie creazioni a partire da schizzi e annotazioni delle mie idee, ma il risultato finale risulta spesso completamente diverso dall'idea iniziale... ecco perché è un vero piacere realizzare pezzi unici!
Prendo ispirazione da tutto ciò che mi circonda, dalla musica che ascolto, dalla natura, dai miei viaggi e dal mio interesse per le diverse culture.
Siccome soffro di una rara malattia cardiaca, la mia forma preferita è il cuore, per me simbolo di energia e vita.
La creatività mi aiuta tutti i giorni a superare le mie difficoltà e a seguire i miei sogni.


Nessun commento: